Stap 1) Welk doel wil je bereiken met je onderneming?
We beginnen elk traject bij de basis. We stellen je direct de belangrijkste vraag: welk doel wil je bereiken met je onderneming?
Vervolgens onderzoeken we de sterktes van je onderneming, de doelgroep en de concurrenten. Zo kunnen we een geloofwaardige en onderscheidende positionering ontwikkelen.
Vervolgens bepalen we concreet op welke zoektermen je vindbaar wil zijn op Google. Met onze ervaring kunnen we een goede indicatie geven hoeveel aanvragen je hieruit kan verwachten.
Stap 2) Een moderne website
Als de strategie vaststaat, maken we een functioneel ontwerp voor de website. Meestal is het ontwerp in één keer perfect omdat we met elkaar het doel al helder hebben.
Je nieuwe website zal dan voldoen aan alle hedendaagse eisen, zoals:
- Volledig responsive
- Gebruiksvriendelijke design
- Gefocust op snelheid
- Geoptimaliseerd voor zoekmachines
Wat verwachten we van jou? Het delen van je vakkennis met ons team, zo kan de tekstschrijver voor jou de juiste teksten schrijven. Onze fotograaf/videograaf de perfecte beelden ontwikkelen.
Dit vormt de basis om straks de juiste aanvragen te verkrijgen.
Dé website waar we samen trots op zijn
We zorgen voor een perfecte website waar we samen trots op zijn.
Goed om te weten, wij werken met offerte is factuur.
Stap 3) Meer bezoekers, meer aanvragen
De website is af en nu zijn we klaar? Dit is juist het begin van nieuwe aanvragen!
Wij zetten alles op alles voor het volgende doel: meer bezoekers naar de website en meer aanvragen voor jouw dienstverlening.
Aan jou om te zorgen dat deze aanvragen daadwerkelijk nieuwe klanten worden.
Checken of alles loopt volgens plan? Geen probleem. Je kunt de vooraf opgestelde doelen realtime volgen via ons dashboard.
Daarnaast evalueren we maandelijks samen de resultaten, zodat jouw investeringen zich ook echt terugverdienen.
Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
80+ klanten hebben de groei ook ervaren
Onze klanten zeggen het zelf ook, de passie en hulpvaardigheid die wij inzetten zorgt niet alleen voor een fijne werkrelatie maar ook voor hogere resultaten. Je zal bij ons niet voor vervelende verassingen komen te staan. Van begin tot eind zijn wij namelijk scherp en bekijken we jouw online kansen eerlijk.
Hoe zorgen we voor meer bezoekers?
Hoog in de zoekresultaten (SEO)
Wat doe je als je iets zoekt? Je gaat naar een zoekmachine als Google. Dus wil je hoog op de voor jou relevante resultatenlijst staan.
Om dit te bereiken, starten we met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Waar liggen de kansen? En waar juist niet? Op basis van dit onderzoek bepalen we samen de belangrijkste zoektermen.
Vervolgens gaan we aan de slag om je website te bouwen of verbouwen.. Er zijn vele factoren van belang bij het optimaliseren van je website voor goede zoekresultaten in bijvoorbeeld Google of Bing. Al deze factoren zijn terug te brengen naar drie categorieën, namelijk:- Autoriteit van de website
- Content optimalisatie
- Technische optimalisatie
In een persoonlijk gesprek leggen we je precies uit wat deze factoren inhouden en wat we voor je kunnen betekenen.
Door periodiek te werken aan deze factoren, mag je steeds meer relevante bezoekers op je website verwachten. Uiteraard houden we het aantal bezoekers op de website en de rankings van de belangrijkste zoektermen in de gaten.
Adverteren in zoekmachines (SEA)
Door te adverteren kun je ook bovenaan de resultatenlijst in zoekmachines als Google komen. De advertenties staan zelfs boven de ‘gewone’ zoekresultaten en alleen dat al maakt ze erg interessant.
We volgen hetzelfde proces als bij zoekmachine optimalisatie (SEO), maar dan kopen we de voor jou relevante zoekwoorden in. Tegen een zo gunstig mogelijk tarief natuurlijk.
Door de juiste zoekwoorden, instellingen, budget en een beetje MB-magie profiteer je snel van een nieuwe bezoekersstroom naar jouw website.
Ook hier blijven we monitoren, evalueren en bijsturen, zodat je blijvend kunt profiteren van de advertenties die je inkoopt.
Verbonden met je klanten via social media
Verbonden zijn en blijven met je klanten? Dan is social media marketing een interessante optie. Door te adverteren op social media als Facebook en LinkedIn kun je jouw boodschap heel gericht aan je doelgroep overbrengen.
Je kunt namelijk precies bepalen wie je wilt benaderen met je advertentie. Van geslacht tot leeftijd en van beroep tot interesse. De mogelijkheden zijn eindeloos en bieden ongekende kansen om ze te benaderen in hun werkomgeving (LinkedIn) of privéleven (Facebook).
Ook is het mogelijk om bezoekers aan jouw site nogmaals via social media te benaderen met een vervolgboodschap. Zo creëer je nieuwe contactmomenten met je (potentiële) klanten. Grote kans dat ze je site dan nogmaals bezoeken en misschien dit keer wel een aanvraag doen.
We monitoren de resultaten van je social media campagnes om te zien of het je voldoende oplevert. Zo niet, dan adviseren we je tijdig over vervolgacties.
Zoveel mogelijk aanvragen via je website
Een van de belangrijkste doelen van jouw nieuwe online strategie? Bezoekers van de website contact op laten nemen met jouw onderneming. Deze contactmomenten noemen we conversies.
We analyseren de website en houden het gedrag van bezoekers in de gaten. Dankzij deze inzichten kunnen we de website zo aanpassen dat bezoekers nog sneller vinden wat ze zoeken en vervolgens contact opnemen. Uiteindelijk proberen we zoveel mogelijk conversies te realiseren. De volgende conversies meten we:
- Contactformulier ingevuld
- Op e-mailadres geklikt
- Op telefoonnummer geklikt / gebeld (via call tracking)
De resultaten van het gedrag van bezoekers en de conversies delen we periodiek tijdens een persoonlijk gesprek.