Meer relevante bezoekers door SEO en SEA optimalisatie
Een mooi resultaat voor Den Hartog Riet.
Een mooi resultaat voor Den Hartog Riet.
Den Hartog Riet verzorgt en onderhoudt rieten daken en bouwt eiken bijgebouwen. MB ondersteunt Den Hartog Riet in de groei door het inzetten van online marketing op de nieuwe website.
Via mijn broer die bij Vink Schilderwerken werkt ben ik in contact gekomen met Martijn Blaauw. Bij Vink Schilderwerken waren ze erg tevreden over het resultaat van hun nieuwe website.
Na een prettige kennismaking met Martijn heeft hij heel nauwkeurig uitgezocht wat onze positionering op internet was en wat er volgens hem (veel) beter kan. Hierop heeft Martijn een heel duidelijk overzicht gegeven van de stappen die met ons zou willen nemen. De heldere en duidelijke uitleg gecombineerd met de goede referentie die ik al van MB had, hebben mij overtuigd om verder te gaan met MB.
Al met al is het een heel proces geworden, met name omdat we zelf al heel veel beeldmateriaal hadden staan op onze oude website wat overgezet moest worden. Maar het proces is heel goed en volgens afspraak gelopen. Het resultaat mag er zijn en we zijn heel tevreden over Martijn en zijn team! Wij zullen jullie zeker aanbevelen bij andere!
Voor het nieuwe design hebben we de sterke punten van Den Hartog Riet uitgelicht. Denk aan 90 jaar ervaring, oog voor detail en een familiebedrijf.
Om Den Hartog Riet te helpen met groeien zijn we ook gestart met een maandelijkse ondersteuning. Hierdoor is Den Hartog Riet zowel via online advertenties zichtbaar als via organische zoekresultaten. Tevens testen we de website om te zien waar de mogelijkheden liggen om nog meer aanvragen te realiseren.
De resultaten van de periodieke marketing kunnen we verdelen in zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en conversie optimalisatie (CRO). Op deze manier proberen we aanvragen via de website te genereren voor rieten daken en eiken bijgebouwen.
Om meer relevante bezoekers te trekken is er onderzoek gedaan naar de juiste zoektermen. Bijvoorbeeld “Rietdekkersbedrijf”, een zoekwoord die gemiddeld 480 keer per maand wordt gebruikt. Door de juiste acties zorgen we ervoor dat deze term zo hoog mogelijk wordt weergegeven in de zoekresultaten.
Zowel in Google als in Bing zijn we met relevante zoektermen zichtbaar. Voor een optimaal rendement houden we een paar KPI’s in de gaten, zoals doorklik-percentage (CTR), kwaliteitsscore en vertoningspercentage. Wat erg belangrijk is voor Den Hartog Riet is dat we minimaal voor 80% zichtbaar zijn op relevante zoekwoorden in de regio.
Middels Google analytics en Crazy Egg achterhalen we waar de knelpunten zitten. En testen we nieuwe mogelijkheden. Met als gevolg een stijging in het aantal aanvragen.