20 vestigingen van AGC op de eerste pagina van Google
Een passende online vindbaarheid strategie.
Een passende online vindbaarheid strategie.
AGC Nederland is de Nederlandse expert in duurzame glas- en verfoplossingen. Hierbij kan gedacht worden aan isolerend en brandwerend glas. Uniek aan AGC zijn de 20 glashandels door heel Nederland. Al deze vestigingen dienen natuurlijk ook goed gevonden te worden. MB biedt AGC Nederland ondersteuning in de groei door het inzetten van online marketing.
MB Bedrijfskundig Marketing bureau bestaat uit echte vakidioten en dat heb je nodig als je buitengewone resultaten neer wilt zetten. AGC is heel blij met de nieuwe website en de resultaten die hiermee geboekt worden.
Het mooie van MB is dat zij, na de oplevering van onze website, hier continue aan blijven werken, het blijft een dynamisch groeiproces. Naast de focus op het behalen van resultaten is het door de gestructureerde aanpak ook heel fijn werken met MB!
De uitdaging was een goede website voor zowel architecten, glaszetters en aannemers. Met een uitstraling die AGC waardig is. De bijzondere projecten van AGC hebben nu een mooie plek gekregen, net als alle 20 glashandels.
Aangezien AGC Nederland de grootste speler in Nederlandse markt is op het gebied van glas hoort daar ook een passende online strategie bij. Oftewel de glashandels en de glasproducten dienen goed gevonden te worden. Daarnaast dienen de pagina’s toegankelijk te zijn, zodat klanten van AGC makkelijk contact kunnen opnemen.
De resultaten van de periodieke marketing kunnen we verdelen in zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en conversie optimalisatie (CRO). Op deze manier proberen we aanvragen via de website te generen van architecten en van glaszetters/aannemers.
Samen met AGC zijn er keuzes gemaakt voor zoekwoorden waar we ons op richten. Bijvoorbeeld “Glashandel”, een zoekwoord die gemiddeld 2400 keer per maand wordt gebruikt. Door de juiste acties zorgen we ervoor dat deze term zo hoog mogelijk wordt weergegeven in de zoekresultaten.
Via Google Ads zijn we met relevante zoektermen zichtbaar. Voor een optimaal rendement houden we een paar KPI’s in de gaten, zoals doorklik-percentage (CTR), kwaliteitsscore en vertoningspercentage. Door het grote volume aan mogelijke zoektermen is het belangrijk de juiste keuzes te maken om ze de meest relevante bezoekers op de website te ontvangen.
Middels Google analytics en Crazy Egg achterhalen we waar de knelpunten zitten. En testen we nieuwe mogelijkheden. Met als gevolg een stijging in het aantal aanvragen. Tevens proberen we zowel particulieren als zakelijke klanten naar de juiste plaatsen te sturen.